6 January 2015

Independence


Okay, so I totally had planned to make a different post today and I even took the photos, but all of that is going to have to wait, because I have something much more important and closer to my heart to talk about. 

By "Independence" I mean financial, emotional and mental stability, not relying on anyone to provide something for you, being that money, time or affection. My observations, however, are mainly on relationships and the way girls change when they are in one. A meeting with friends triggered me today and I don't want these friends to be offended by my post, because I love them. Although I get their actions and the way they think, I just have a different mindset. 

My Experience of Being in a Relationship

I have only been in one serious relationship and a couple of others, which I didn't invest in. I put my heart and soul into the one I was in for quite a long time and I honestly thought that that was the person I was going to spend my life with. Looking back on it now, I see the ways in which both of us were wrong and how some actions damaged the relationship so badly that it just crumbled one day. I don't want to speak about his mistakes, because they are his to realise. I can say, though, that probably the most unhealthy thing I did in that relationship was being emotionally dependent on him. My state depended on how he treated me and how he was feeling, so whenever we had an argument or even when he wouldn't call or message me, I became depressed and anxious, which transfered onto him. It was toxic. I see so many of my friends repeating the same mistakes now and it makes me so sad, but they are theirs to make. 

How My Mindset Has Changed

Having realised my mistakes and most importantly, having spent time on my own and being single, I have developed a new attitude towards relationships. For starters, I don't want to be in one. I don't want labels. Life is not a grocery store. I don't expect constant affection and affirmation of someone's love for me. Destroy the idea that when you're with someone you have to text them, be with them or talk to them every minute of every day. It's unhealthy. Spending time alone is the most self-improving and important thing that you can do. You need to know yourself and your own needs. I don't want a boyfriend. I don't want someone who will provide for me now or in the future. I don't want someone who will be attached to me and never leave my side. I don't want someone insecure, who will constantly be asking me where I am and who I'm with. I don't want someone who will tell me I'm beautiful every day and buy me gifts. I know how beautiful I am and I can buy what I need myself. I want someone who will walk with me and understand me. I want someone who will challenge me mentally and make me think. I want someone who will be just as independent as I am. 

Society is Wrong

Have you ever noticed how over-romantisized everything and everyone is? The most important thing in life for most people is finding the right partner and settling down. The most often asked questions are whether you are dating anyone or how your relationship is going. Women who aren't married and don't have children are always asked when they are going to get married and have children. When a woman chooses not to have children she is considered strange and her life - pointless. Why should basic, animalistic reproduction be what defines us? We are human for a reason and we are given our intelligence for a reason. You can leave something behind and achieve incredible things in your lifetime without reproducing. 

To me, it's offensive, when most conversations with the people I spend time with are centered around boys. Whenever I go out with friends, all they talk about is what some boy said, or did and how it made them feel. I have so many ideas and creativity to use up, so many things I want to do and there are so many global issues that can be discussed or even improved and all you talk to me about is boys???

The Change I Want to See

It's degrading to me as a human being, a person, a woman to be defined by the quality of my relationships. I don't want or expect people to change their outlook on life, but I want them to see mine. I wish to be understood and I wish that people accepted that there are different opinions than their own, which are neither right nor wrong. They're just someone else's.

I hope this post has justified the time you spent reading it and tickled your brain just a little bit. I've been shaking the whole way through writing it, but I think it was worth it.


Напълно бях подготвила различна публикация днес и дори бях направила снимки, но всичко ще почака, защото имам нещо много по-важно и близко до сърцето ми, за което искам да говоря.

Под "Независимост" имам предвид финансова, емоционална и психическа стабилност, да не разчиташ на никого да ти предоставя нещо, например пари, време или обич. Наблюденията ми обаче са главно върху връзки и как момичетата се променят, когато са във връзка. Среща с приятелки ме провокира днес и не искам тези приятелки да се обидят от публикацията ми, защото ги обичам. Въпреки че разбирам действията им и начина, по който мислят, имам различна нагласа.

Опитът ми във връзка

Била съм само в една сериозна връзка и няколко други, в които не съм инвестирала. Вложих сърцето и душата си в тази, в която бях доста дълго време и откровено мислех, че това щеше да е човекът, с когото ще прекарам живота си. Поглеждайки назад сега, виждам начините, по които и двамата сме сгрешили и как някои действия повредиха толкова на връзката, че един ден просто се разпадна. Не искам да говоря за неговите грешки, защото той трябва да ги осъзнае сам. Мога да кажа обаче, че най-вероятно най-вредното нещо, което направих в тази връзка, беше, че бях емоционално зависима от него. Състоянието ми зависеше от това как той се отнасяше с мен и как той се чувстваше, така че, когато се карахме или дори когато не ми звънеше или пишеше, ставах депресирана и нервна, което се отразяваше и на него. Беше токсично. Виждам толкова много от приятелките ми да повтарят същите грешки и ме натъжава много, но те са техни.

Как нагласата ми се е променила

След като осъзнах грешките си и най-вече, след като отделих време за себе си и да съм необвързана, развих ново отношение към връзките. Като за начало, не искам да съм в такава. Не искам етикети. Животът не е хранителен магазин. Не очаквам постоянна обич или доказване на любовта на някого към мен. Унищожете идеята, че когато сте с някого трябва постоянно да си пишете с него, да бъдете с него или да си говорите. Не е здравословно. Да прекараш време сам е най-подобряващото в личен план и важно нещо, което можете да направите. Трябва да познаваш себе си и собствените си нужди. Не искам приятел. Не искам някой, който ще ми предоставя неща сега или в бъдеще. Не искам някой, който ще е привързан към мен и никога няма да се отделя от мен. Не искам някой, който е несигурен, който постоянно ще ме пита къде съм и с кого съм. Не искам някой, който ще ми казва колко съм красива всеки ден и ще ми купува подаръци. Знам колко съм красива и сама мога да си купя нещата, които ми трябват. Искам някой, който ще върви заедно с мен и ще ме разбира. Искам някой, който ще ме предизвиква умствено и ще ме кара да мисля. Искам някой, който ще е също толкова независим, колкото мен.

Обществото греши

Забелязали ли сте колко прекалено романтизирани всичко и всички са? Най-важното нещо в живота за повечето хора е да намерят правилния партньор и да се задомят. Най-често задаваните въпроси са дали имаш приятел или как върви връзката ти. Жените, които не са омъжени и нямат деца винаги биват питани кога ще се омъжат и ще имат деца. Когато една жена избере да няма деца, тя е приета като странна, а животът й - безсмислен. Защо трябва простата, анималистична репродукция да ни определя? Ние сме хора, заради причина и имаме интелектът си ненапразно. Можеш да оставиш нещо след себе си и да постигнеш невероятни неща във времето си без да се репродуцираш. 

За мен е обидно, когато повечето разговори, които водя с хората, с които прекарвам време са центрирани около момчета. Винаги, когато изляза с приятелки, това, за което говорят е какво е казало или направило някое момче и как ги е накарало да се чувстват. Имам толкова много идеи и креативност да използвам, толкова много неща, които искам да направя, има толкова много глобални проблеми, които могат да бъдат обсъдени или променени, а единственото нещо, за което ми говориш е момчета???

Промяната, която искам да видя

Деградиращо е за мен като човешко същество, личност, жена да бъда дефинирана от качеството на връзките ми. Не искам или очаквам хората да променят възгледите си в живота, но искам да видят моите. Желая да бъда разбрана и ми се ще хората да приемаха, че има различни мнения от техните, които не са нито правилни, нито грешни. Те просто са нечии други.

Надявам се тази публикация да е оправдала времето, което сте отделили да я прочетете и да е почесала мозъка ви поне малко. Треперих през цялото време, докато писах, но мисля, че си заслужаваше.

16 comments:

  1. Съгласна съм ,че хората трябва да приемат различните мнения. Доста често съм била поглеждана странно,защото мнението ми не е като на другите..Това е една много лоша черта на българина,от която произлизат още много ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Даа и лошото е, че не съм сигурна дали е само на българина..

      Delete
  2. Много харесвам личните ти постове, този включително. Аз, въпреки че и за момента съм във връзка, ненавиждам тази зависимост към партньора и смятам,че успешно се предпазвам от тази грешка. :)
    Но и аз съм си такъв тип човек, не обичам да завися от някого или пък някой да зависи от мен.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря ти много <3
      Това е може би нещото, върху което ще наблегна при евентуална следваща връзка

      Delete
  3. Много хубав пост :) Определено това една връзка да е успешна се гради в голяма степен на индивидуалността на двамата и това да си доверяват винаги. Пожелавам ти да създадеш една идеална за теб връзка в бъдеще. :)
    А иначе наистина няма по-дразнещо нещо от това мъжките компании да говорят само за жени, а женските - за мъже. На мен винаги са ми били супер досадни подобни теми. Хората взимат твърде да се вживяват в "Сексът и градът" ми се струва :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря! :)
      Точно това говорим с един приятел сега колко са филмирани някои хора. Нищо не трябва да се приема напълно сериозно :D

      Delete
  4. What a beautiful post. It's a nice break, reading a down-to-earth and honest post every now and then. Keep up the lovely work, love, Sjoukje
    www.lemontierres.com

    ReplyDelete
  5. Обожавам, когато пишеш за неща различни от козметика! Не че не си и супер бюти-фешън блогър, просто винаги, когато пишеш за неща истински близки до сърцето ти, винаги звучиш страшно силна, истински обичаща и приемаща себе си. Да, ще пробвам серума за мигли, за който говореше преди време, но истината е, че така вдъхновяваш повече. Поне мен! И прекрасна година, Ина! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Уау! Благодаря ти страшно много! Мога само да си мечтая да въздействам по някакъв начин чрез думите си :)
      Прекрасна година и на теб <3

      Delete
  6. Well it's the same with men as you described in your post.

    Except maybe my friends don't annoy me with this topic, but I get a lot from my family there.

    And I guess some kind of guys prefer a women who is dependent on them ( but I think this is just to hide some insecurities of the men )

    Greetz
    Ricardo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exactly! Strong and independent women intimidate insecure men :)

      Delete
    2. Sadly for most people it takes some time to get independent. Here in Germany its rare to find anyone below ~23 to be like that.
      Some people never quite become independent and stay this way the rest of their life.

      Kind of sad how many people are afraid of being single.

      Delete
    3. A lot of people are afraid of being alone, which really is sad, because, as I said, spending time alone is one of the best favors you can do for yourself.
      I'm 19, but if I hadn't experienced all of that, I wouldn't be thinking like this now...

      Delete
    4. sadly you can't force people to think like this or make them experience this. It is kind of painful in the beginning.

      Delete
  7. Така-а-а-а, не мога да стоя и да гледам без да оставя коментар.

    Описваш отношенията "във връзка" само при един вариант. Кой каза, че при всички е така? Аз в момента не съм, но съм бил и то не в такава, за каквато ти говориш - другияданеможедаотидеидотоалетнатабездакаже. Тоест обосноваваш тезата си на една грешна представа за отношенията между хората.

    Сега, права си обаче за момичешките събиранки предполагам. При мъжките по дефаулт си обсъждаме мацки, но същевременно говорим за доларът, петролът, публикации на чужди издания, световния мир, мис калифорния 2015 и др. Това, че в твоето обкръжение се намират само хора с ограничения да говорят само за пичове... говори лошо за обръжението ти - лично мнение на база прочетеното по-горе. Въпрос на контакти.

    А да обясняваш, че ти се живее сама и т.н. Ще отвориш тази публикация след година/две/три или там когато женското в теб надделее и ще се смееш.

    Послепис: Нищо лично, просто коментар.
    Поздрави
    Детелин

    Послепис 2: Не харесвам блогове, които списват на два езика и правят миш-маш. Пускайте си два отделни блога, един EN, един BG и делете публикациите. Има и плъгини за WP които позволяват блога да е мултиленгуидж. При блогър още не знам за такъв, но някак си по-хигиенично ми идва на мен в модерния уеб всяко нещо да си знае мястото.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.Описвам един тип връзка, защото това са личните ми наблюдения и само за такава мога да говоря може би? Някъде да съм написала, че всички са такива?
      2. Такова ми е обкръжението, да, но на моята възраст различно не мога да си намеря, а и никой не е казал, че трябва. Харесвам приятелките си, просто констатирам основните теми на разговор.
      3. Като отворя тази публикация след година/две/три ще скролна към коментарите и ще се смея на това с какъв сексизъм си написал всичко това. Относно живеенето ми сама, в такъв етап от живота си съм очевидно. Не мога да знам какво ще искам занапред.
      4. Не си ги харесвай, никой не те и кара да ги четеш, използвай си WordPress и се къпи редовно щом държиш на хигиената.

      Delete